דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההבדל בין יחסי ציבור לפרסום 

מאת    [ 10/06/2010 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 3877 פעמים ]

מהם יחסי ציבור ומהו הפרסום?

נתחיל ראשית עם הפרסום: זוהי פעולה נקודתית, שנחשבת אגרסיבית יחסית ובאה בעצם לגרום לכם לקנות מוצר כלשהו, להעדיף אדם כלשהו או להשתמש בכלים של חברה מסוימת. הפרסומת קוראת לכם, חד וחלק ובלי שום הסוואה, לבחור במה שהיא מפרסמת ומי שיצר אותה ישתדל שהציבור ייחשף אליה כמה שיותר.
יחסי ציבור באים גם כן להביא לחשיפה של גורם מסוים, אך הם נעשים בצורה רכה יותר, כזו שניתנת לעיכול יותר בקלות על ידי צרכני התקשורת. זה נעשה על ידי קידום אותו הגורם בידיעות חדשותיות שונות, ייזום אירועים מעניינים כמו מסיבות עיתונאים, השקות או הפנינג מיוחד, שגם הם מביאים בסופו של דבר לחשיפה.

מדוע יחסי ציבור נחשבים לפחות אגרסיביים?

כיום, כולנו כבר יחסית רגילים לפרסומות בכל צורה שהיא. למרות זאת, רובנו יעדיפו לא להיחשף או להפחית את כמות החשיפה אליהן. וזאת למה? משום שפרסומות מובאות אלינו בצורה בוטה- הן שם, כמה פעמים בשעה וכמעט כל היום. לא כך פעולות יח"צ.
יחסי ציבור נעשים הרבה פעמים בלי שאנחנו בכלל מודעים לכך. פעולות יח"צ מופיעות לעיתים רבות ככתבות לכל דבר או כאירועים אותם ציינו קודם ולא כניסיון מוצהר לחשוף אותנו למוצר כשלהו. אנחנו בעצם נחשפים גם כאן למוצר, אך זה נעשה בצורה יותר אלגנטית וחכמה.

אורך החיים של יחסי ציבור

גורם שבוחר להשתמש בשירותיה של חברת יחסי ציבור יודע שזוהי השקעה לטווח ארוך. פעולות יח"צ נעשות לא כדי להשיג תוצאות מיידיות ולכן הן פחות נקודתיות ואגרסיביות. הרעיון מאחורי העניין הוא שתהליך ארוך ישיג מיצוב גבוה ותוצאות טובות יותר עם הזמן.

יחסי ציבור ופרסום יכולים להשלים אחד את השני

ציינו כבר בתחילת הקטע כי יחסי ציבור ופרסום בעצם הגיעו מאותה נקודה ונבעו מאותו צורך. אז מדוע לא לשלב ביניהם? יח"צ הוא תחום אחד שההצלחה שלו ידועה וכך גם הפרסומות, למרות השוני ביניהם. אבל בסופו של דבר, שניהם רוצים להגיע לאותה תוצאה: מיצוב גבוה וחשיפה גדולה של הלקוח.
לכן, ייתכן והתוצאות הטובות ביותר יתקבלו אם יוחלט על שכירת שירותיה של חברת יחסי ציבור, יחד עם השקת קמפיין פרסומי מושקע. כך, תקבל החברה חשיפה מיידית במהלך הקמפיין הפרסומי, אך שמה יישאר בכותרות גם בתום הקמפיין, בזכות יחסי הציבור.

אבל עדיין חסר לנו שחקן אחד: השיווק

אכן, ציינו קודם כי ישנם שלושה שחקנים, אך הזכרנו רק שניים. השיווק הוא בעצם הגדרת גג של הניסיון לקלוע אל פלח שוק מתאים. פעולות השיווק בעצם נותנות לגוף המסוים ידע לגבי הלקוחות שעומדים מולו, מי מהם הוא לקוח פוטנציאלי ואיך הופכים אותו ללקוח של ממש. כשעונים על השאלות הללו, עוברים לשלב הבא שהוא הפרסום. כדי להשלים את התמונה, מומלץ כאמור להשתמש גם בשירותים של יחסי ציבור. יחד השלושה הללו יעשו את העבודה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב